Dallas en shreveport

16 maart 2013 - Shreveport, Louisiana, Verenigde Staten

Het hotel in hotel in Dallas is weer prima bevallen, alhoewel we hier niet eerder dan 3 mochten inloggen terwijl andere hotels er geen probleem van maakten. We zaten in het laquinta hotel. Dus we hebben de koffers achtergelaten en zijn de stad in gegaan. Als eerste stond het 6th floor museum op het programma, in het gebouw van waaruit president Kennedy is doodgeschoten hebben ze een museum gemaakt. Op de 6e etage mochten geen foto's gemaakt worden , er werd met foto's en filmateriaal het leven van Kennedy beschreven. Super interessant natuurlijk. En op de straat buiten waar Kennedy reed hebben ze 2 kruizen op de weg gemaakt op de precies de plek waar hij geraakt is. Daarna zijn we een sandwich gaan eten bij subway en hebben de stad wat verkend. Na even rondgelopen te hebben zagen we verderop een mac donalds maar er liep er erg veel raar volk rond dus die hebben we overgeslagen en zijn verder gegaan. Ff verder zagen we een winkeltje en hebben daar drinken gehaald. In het winkeltje stonden twee agenten die vroegen waar we heen gingen en waarschuwden ons dat we moesten uitkijken voor onze spullen. Dus ons gevoel had gelijk, het was inderdaad raar volk als je begrijpt wat ik bedoel. De stad downtown Dallas Twas toch al niet heel erg leuk want je zag geen enkel shop, alleen maar bedrijven dus we zijn terug naar de auto gegaan en zijn een shoppingmall gaan zoeken via tomtom. We hebben onderweg lekker een starbucks frappie gehaald en zijn savonds bij een Ihop gaan eten want de Golden Corral in Dallas had erg slechte recencies. Nou ook de Ihop hier was niet wat we gewend waren. De ochtend erna zijn we weer vroeg vertrokken want we wilden op tijd in Shreveport zijn omdat er een st patricks parade was. We waren om 11 al op bestemming en krgen meteen een kamer die weer erg beviel. Dus na de koffers gedropt te hebben zijn we de parade gaan zoeken die we snel hadden gevonden. Het was maar een kleine parade maar was wel hartstikken leuk, ze gooiden super veel kralenkettingen uit, neg zoals bij Mardi grass in New Orleans. Ik heb volgens mij wel een kilo kettingen gevangen maar die neem ik maar niet allemaal mee naar huis, teveel gewicht in de koffer haha. Daarna zijn we een liquor store in geweest op zoek naar speciale Jack Daniels en whiskey voor Jelle en hebben wat huizen gezocht die in True Blood worden gebruikt. De fotos zijn in een erg arme wijk genomen wat ik al gelezen had op internet. Er werd verteld dat je er beter savonds niet kon komen. Sommige huizen zagen uit alsof er niemand meer woonde maar het was gewoon pure armoede daar. Voor sommige fotos ben ik niet eens uitgestapt en heb ze vanuit de auto genomen zo erg was het. Maar ik moet zeggen, zo zie je hier veel straten, vooral in Louisiana. Het land is zo ontzettend groot en echte woonwijken zie je niet veel, behalve in de stad. De huizen wat vaak een soort trailers zijn, zo'n langwerpige blokken, staan gewoon lukraak in een straat,of op een veld. Soms zie je wat huizen bij mekaar in een groepje, soms ook helemaal alleen. Naast ons hotel ligt een cracker barrel, weer zo'n keten restaurant waar we nog nooit geweest waren en zijn er maar eens gaan eten, zeer lekker moet ik zeggen. Achter ons hotel ligt een wallmart, een supergrote waar je echt van alles krijgt en hebben daar wat te drinken voor op de kamer gehaald. Hier in Louisiana zie je ontzettend veel swamp, hele bossen staan echt onder water en alles is moerrasserig. Volgens mij noemen ze dat de bayoe maar ik kan me vergissen. Toen we uit de wallmart kwamen was het hotel tegenover dus ik zei tegen Laurent ik loop wel terug, gaat stuk sneller. Op het laatste stukje naar het hotel had je zo'n heel kleine bergje naar onder zoals je ook bij Pinkpop ziet, zon klein stukje naar onder en dan moet je weer omhoog klimmen. Het zag echt uit als gras dus ik dacht ach daar ren je je wel op, maar het bleek dikke drab te zijn dus ik stap met me nieuwe witte nikies zo in de drab en om eruit te komen moest de andere schoen er ook aan geloven dus stond ik stond aan de enkel in. Ik schrok heel erg maar heb er achteraf gelukkig om kunnen lachen, de schoenen heb ik maar wegggegooid want die waren pikzwart. Na een douche zijn we maar gaan shoppen voor nieuwe schoenen. Het is ochtend nu en waar gaan zo rijden naar de staat Missisipi wat eigenlijk meer als tussenstop is om naar Tennessse te komen. Tijd voor koffie nu, bye y'all xxxxx

1. Lissa:
    17 maart 2013
    super verhaal kleintje, ik zou de schoenen bewaard hebben als bewijs matriaal :p
    maar zo zie je wel het verschil van rijk en armoede in amerika. mooi om te lezen. maar gelukkig wonen we niet in zo'n wijk.
    wacht vol smart op je volgende verhaal. en meer fotos aub !